Ezen a lap segít nektek, megtanulni, hogy mi is az a fotótextúra, hogyan kell elkészíteni.

A fotótextúra az a fényképsorozat, amely csekély módosítások árán egy 3D-s modellre illeszthető, ezáltal a hű valóságot tükrözi a játékok világában. Elkészítése viszont kicsit időigényes és igen könnyű elrontani. Most szakszavakba nem fogok belemenni, hogy könnyebb legyen megérteni.

Egy fotótextúra jelen esetünkben (Train Simulator) min. 3 oldalsó képből és 2 db elől nézeti képből áll. Ez ebben az esetben érvényes, ha egy komolyabb fényképező gépünk van. Ha olyan a készülékünk, ami nem tud veszteségmentes fényképet készíteni, vagy már rosszabb minőséget csinál (szemcsés,pixeles,távolról torz) [ne adja ég, telefonnal készített fotó] abban az esetben az oldalsó kép legalább 6 darabból fog állni, mivel ekkor biztosítjuk a kellő távolságot és minőséget.

Érthetően: a 3 db oldalsó képnél – lehet távolabbról fotózni, mivel ekkor a fényképező nagy felbontása és részletgazdasága veszteségmentesen fog tárolódni. – Erős fényképező gép esetén. A 6 db oldalsó kép esetén, kizárólag csak közelről lehet a képet készíteni olyan módon, hogy a kép teljes terjedelmét kihasználjuk. Hangsúlyozom, ez a minimum képkészítési szabály.

FONTOS! Jó fotótextúrát, felhős időben lehet készíteni. A jó fotótextúra, nem homályos, nincs eldőlve, elforgatva, nyújtva, húzva és a képek egyforma távolságról készültek, nem zavarja semmi sem a textúrát (bozót, fa, árnyék, napfény, egyéb…) A fényképezésnél mindig merőlegesen tartsuk a gépünket a mozdonyra, kocsira, egyéb textúrázandó tárgyra. Ha lehetőségünk van, távolabbról fotózzunk és jobb fényképezőgép esetén használjunk zoom-ot a halszem kiküszöbölésére.

Tanácsok:
Egy 5.1 Megapixeles fényképezőgéppel már jó fotótextúra készíthető. Ha kevés fény áll rendelkezésre, használjunk állványt a fotózáshoz. A kép fényerejét, hogy mennyire lesz világos, avagy sötét három tényező befolyásolja. Első az ISO-érték, második a Blendenyílás nagysága, harmadik a záridő nagysága.  Kezdőként használjunk auto üzemmódot, ahol a blendét és a záridőt a gép kezeli, de az ISO értéket magunk is állíthatjuk. Ezek fényképezőgéptől függőek, eltérőek is lehetnek, így érdemes többször kattintani a tökéletesség érdekében.

431-078-9 -es elkészült gép, eredeti fotótextúrája, jó példa eme folyamatok bemutatására. A képek szerzői jogvédelem alatt állnak, az oldalról való letöltésük, terjesztésük, másolásuk szigorúan tilos! Csak és kizárólag bemutató jelleggel van feltöltve!

Tökéletes fotótextúra, bár a 7-es kép már majdnem a rossz kategóriába tartozik, amiről már nem lehet rendesen textúrát készíteni. A helyes és tökéletes textúrázás a 6-os kép.
Szerzői jogvédelem alatt áll!
Bemutató kép 1

Szerzői jogvédelem alatt áll!
Bemutató kép 2

Szerzői jogvédelem alatt áll!
Bemutató kép 3

Szerzői jogvédelem alatt áll!
Bemutató kép 4

Szerzői jogvédelem alatt áll!
Bemutató kép 5

Szerzői jogvédelem alatt áll!
Bemutató kép 6

Szerzői jogvédelem alatt áll!
Bemutató kép 7