Székesfehérváron ipartörténeti emléknek meghagytam a tornyot.
Aki sziggorúan ragyszkodik a valós helyzethez annak a mellékelt fájlban töröltem a tornyot.
Kicsomagolás után a KDu11-T5/WORLD-be kell bemásolni...
A módosítás a letöltőhelyen is ott van....
Szerző: | Bagaméri |
Category: | Kdu |
Dátum: | 2020-06-13 |
A nagykanizsai vágányzatban - északi bejárat - 2 db angol váltó lecserélésével megváltozott az adatbázis ezért a Nagykanizsát érintő valamennyi
.pat-ot is javítani kellett. Ez a javítás kimaradt a pálya feltöltése előtt... bocs!
Kicsomagolás után a KDu11-T5/PATHS-ba kell bemásolni és felülírni a hibás adatokat!
A javított PATHS fájlok a KDu11-T5 letöltőhelyen (is) megtalálhatók!
A letöltőhelyen már a JAVÍTOTT pálya van, ahhoz nem kell ez a javítás!
Szerző: | Bagaméri |
Category: | Kdu |
Dátum: | 2020-06-13 |
KDu11-T5 teszt verzió (2020)
A KDu11-T4 óta elvégzett főbb módosítások...
A korábban megépített Sopron-, és környéke lényegesen átalakult. Mivel a "Sopron-projekt" külön szerkesztéssel készült
így a 3 db soproni tile törlésre és az új verzió újra integrálásra került be a pályába. Ezzel együtt megépült a Sopron "bevezető"
vágányok és a Sopron-rendezői is.
Szombathelyen megépült az északi felüljáró és a konténer rakodó pályaudvar, Kicserélésre került az állomás épület és a peronok
és némi környezet módosítás is történt. A vágányzat alatti átmenő út is újraszerkesztéssel javítva lett. Sajnálatos programhiba miatt
elromlott pályaudvari jelzők is cserével javítva lettek. Megépült Szombathely-szőlős állomás és környezete. Kisebb fkörnyezeti finomítások
történtek a 18-as vonalon, további kiegészítések történtek a 8-as, 15-ös vonalon is.
Némi "ráncfelvarrás" történt az 1-es vonalon, átépült és kiegészült Győr állomás és a környezete valamint egyéb állomásokon perontextek
is cserélve lettek. A teljes vonalon a fő vágányok DB-típusra lett cserélve. A program hiba miatt elromlott jelzőlinkek a korábbi mentés
felhasználásával sikeresen javítva lettek (az eredeti SignalUnit () változókat vissza kellett írni a jelzőkbe mert a hibás program újrasorszámozta
a SignalUnit () azonosítókat és így az adatbázis nem volt kompatibilis a jelzőkkel...)
Némileg átépült a Déli pu. a z újabb peronkomplexum beépítésével és a text módosításával. Az alagút és Kelenföld közötti szakasz-, ill.
Kelenföld állomás is átépült. A teljes szakaszon kiegészítő objektezés történt. Beépítésre került a "cikcakk híd" és ehhez módosítva lett az
alatta levő vágányzat is. Kelenföld balatoni kijáratánál átalakításra kerültek a vágánykapcsolatok a 30a vonal kétvágányúsításához igazítva.
Kelenföld vágányhálózatában némi kiigazítás történt az alagút és a kelenföld bejárat közötti módosítások miatt. Ezen kívül a lehetséges módon
az apróbb vágányszakaszok összevonásra-, és cserére kerültek a tile adatok (fájl méret) csökkentése céljából. Ugyanilyen megfontolásból a
"felesleges" angol váltók is törlésre kerültek. Az autópálya feletti vasúti hidak is cserélve lettek, ezzel együtt az autópálya vonalvezetését is
módosítani kellett.
A korábbi tervek felülbírálásaként elkészült a kelenföld-Tárnok szakasz kétvágányúsítása 90%-ban saját építéssel - csupán Nagytétény-, és
környéke került integrálásra a NyuDu-ból mivel ott jelentős környezeti változások történtek. A többi részen kisebb terep átalakítás után építéssel
került be a második vágány-, és a szükséges mértékben az állomások is módosításra kerültek, bár nem mindenhol a felújított NyuDu-30a-ban
látható mértékben. Néhány útátjáró továbbra is a korábbi megoldású maradt mert az átalakításhoz jelentős terepmunkát kellett volna elvégezni de ez
nem befolyásolja a közlekedést.
A teljes felújított 30a újraintegrálását a KDu-ban jelenleg nem tervezzük - csak a BalatonRégió-ban, ill. a HRW-ben lesz benne.
További kétvágányúsítás történ Balatonlelle-felsőnél. Ezen kívül a balatoni vonalakon jelenleg további módosítás még nem történt - előre láthatólag
csak a következő verzióban várható....
Jelentős környezeti objektezés rörtént a Velencei tó mentén. összekötésre került a Velence-Kápolnásnyék közötti út eddigi külön nyomvonala -
némileg az integrálás pontatlanságából adódóan az út nyomvonala egy kissé eltér a valóságostól amit majd talán a későbbiekben korrigálunk de
most így is folyamatosan mehet rajta a forgalom.
A rosszul lehelyezett útkorlátok is kiigazításra kerültek. A felújított 30a pályából átvett épületekkel lecserélésre került Agárd, Velence, Velence-fürdő
állomás épülete ( a biztonsági védőszalagok el lettek távolítva és a tető is kiigazításra került. Velencén megépült a ResortSpa üdülőközpont és
környezete a velencei körzet objekt kiegészítésével. A teljes vonalon a 30a-ból adaptálásra kerültek a felújított állomások is...
Átépítésre került Székesfehérvár vágányzata és a peron rendszere. Kiegészült a vágányzat a 7. és a 8. vágány beépítésével. Beépült a gyalogos
felüljáró de nosztalgiából-, és ipartörténeti emlékként megmaradt az "irányító torony" is. (akinek böki a szemét az törölheti!)
A fájlméret csökkentése céljából jelentős vágányösszevonások történtek a rövid szakaszok hosszabbra cserélésével és a váltórendszer egyszerűsítésével.
A korábbiakhoz képest kiépült Zalaegerszeg környéke és Szennai István segítségével felújításra került a zalai 25-ös vonal. Kiépítettem UKK állomást
és környékét és a 26-os vonalon is történt "üresség-csökkentő" objektezés. Boba állomás és környéke-, vmint Ajka és Veszprém környezeti építésében
Szalai Zsolt segített. A 17 vonal T4-ben megkezdett villamosítása és a vonal állomásainak felújítása tovább folytatódott Szombathelyig de a szakaszolás
még a későbbre maradt.
Vonalbővítésként megépült a Fertőboz-Nagycenk GV vasútvonal a megfelelő környezet kialakításával. Átépült Nagykanizsa állomás a DDu
peronok felhasználásával és kiegészült az ipari részekkel.
Ellenőrzések során derült ki, hogy Nagykanizsán a TrackView-ben láthatóan több "hangfoszlány" maradt a vágányzatban (ill. az adatbázisban) amiket
vágánytörléssel (és visszaépítéssel) sikerült kiírtani. Ezzel együtt beállításra került az OR-ben automatikussá tehető váltóhangok így az eddig még
megmaradt váltókörzet szerkesztések is törlésre kerültek a teljes pályaudvaron-, és környékén - így valamennyi váltón OR 1.3-ban megszólal a kattogás...
Több apróbb igazítás mellett 3 db angolváltó kicserélésre került a régi Xover-es váltók helyett. Kiegészült a peron világítás és a környező helyek, utak világítása.
Megépült a (korábbi) DOMUS felé menő iparvágány - bár forgalmi jelentősége nincs. További objektezés történt a környéken és kiakakításra került
a palini horgásztó is bár még ez is további kiegészítésra szorul.
A körpálya-szindróma csökkentése érdekében a korábban (rossz megoldásként) beépített "kivezető váltók-, és vágányok" megszüntetésre kerültek úgy,
hogy az adott állomásokon található csonka vágányokra "DIV"-es váltókkal "irányítottuk" a default forgalmi irányt Vasváron, Püspökmolnáriban ill.
Pácsonyban. Ezzel az állomások vágányzatában nem látható a változás.
Az Alföld 7.3 pálya módosításakor kidolgozott változásokból a KDu-ban is módosult Zugló peronja, Kőbánya-felső peronjai és megépült Újpalota
állomása-,, és a peronok.
A későbbiekben tervezett vonalbővítések előkészítésként tile bővítés-, és koordinátázás megtörtént a 10, 11, 14, 23 vonalaknál.
Ha valami lényeges kimaradt volna a felsorolásból az a tesztelések alkalmával úgyis ki fog derülni
Ellenőrzési célból összeállítottam egy vonalbejárós activityt (Bp.Déli-Keleti körjárat.act) Bp.Déli-Bp.Keleti útvonalra némi kerülővel;
Bp-Déli-Tárnok-Székesfehérvár-Boba- Ukk-Zalaszentiván-Szombathely-Sopron-Győr-Kelenföld-Bp.Keleti útvonalon. A küldetés hossza normál sebességgel
kb. 7 óra 50 perc. A vezetett vonat egy KISS motorvonat (csak azért, hogy meg legyen a próbaútja). A KISS motorvonat megfelelő megjelenéséhez az
OR beállításokban a "Láthatóság kiterjesztése a látóhatárig" opciót be kell jelölni !
Az úton jelentős (nem menetrend szerinti csupán teszt jellegű) az Ai-forgalom;
2 db ALGIR101; Kelenföldön és Albertfalván
4 db V63-vegyesteher; Kelenföld után, Budafokon, Székesfehérváron, Csór-Nádasladányon
3 db V63 IC; Budafokon, Tétényligeten, Tárnokon
3 db RailJet; Martonvásáron, Kápolnásnyéken, Agárdon
3 db M41 személyvonat; Hajmáskéren, Szentgálon, Kertán
3 db M41 gyorsvonat; Ukkon, Zalaszentivánon, Vasváron...
Az eddig szinkronizált 18 db Ai vonat az út további részében még bővülni fog 8 db vonattal ami tovább emelheti a vonatozási élményt.
Az activityben Szombathelyig autopilot-tal is "összeszed" 10 perc késést ami az Ai-forgalom szinkronizálásában is be van kalkulálva. Azért is előnyös az autopilottal
való "játék" mert a menetidő leginkább csak így megfelelő az Ai-forgalom számára. A küldetés végén a Keletiben kb 33 perc késés jön össze!
Megjegyzendő, hogy az "autopilot" figyelembe veszi a lassújeleket is!
Az activity tesztelésekor kiderült hiányosságok nagy része (állomástáblák, környezeti hiányosságok) javításra-, és kiegészítésre is kerültek.
A másik próba-activity az "Ellenvonatok". A vezetett vonat egy Desiro, Szfv-reptér-Csajág vonalon lehet közlekedni. Több (6 db) Ai-vonat közlekedik az ellenkező irányba.
Az Activity eredetileg a szembejövő vonatok hangjának tesztelésére készült...
Készült egy "megfigyelő-activity" is több verzióban. Az elkészült UKK állomás (nem menetrend szerinti) vonatforgalmának tesztelésére készült. A "vezetett vonat" csak megfigyelő állásban van és megfigyelhető az átmenő forgalom. A "fantom" egy külső shape nélküli M41-es!
A kreált activityk az általam adott "4-mappás OR" verzióban működnek helyesen mert az összeállított vonatok abban vannak.
A jelenlegi állapotú pályában sok minden változott a korábbi verzió óta de még nagyon sok feledat lesz amit még a teljességhez el kell végezni ezért is TESZT-verzió!
Ismételten kérem mindazokat akik az objektezésben tudnának segíteni jelezzék nekem a Fb mesengeren vagy emailben, hogy gyorsabban tudjunk
haladni az építéssel; a Static (), Transfer (), Gantry (), TrackObj (út-kiegészités) Soundsource () adatok egyszerűen bemásolhatók a helyére, a Signal (),
Levelcr () Speedpost () adatok csak statikussá alakítva adaptálhatók, A Platform (), Siding (), Carspawner () adatok statikus részt nem tartalmaznak így nem
másolhatók át mivel "adatbázis adatok" így azt csak a szokásos beszerkesztéssel lehet a pályába tenni...
Az adaptációhoz nekem a world.w-, world.ws, TILES adatokra van szükségem ill. egyedi objekt(ek) esetén a Shapes, Textures és .ref adatokra.
A segíteni szándékozóknak előre is köszönöm az együttműködést.....
Bagaméri 2020.06.06.
A pálya használatához célszerű letölteni az általam összeállított 4 mappás OR verzió összeállítást ami a futtató-, és a szerkesztő funkciókat is tartalmazza:
FIGYELEM! A KDu-11-T5/SOUND mappa NEM TARTALMAZ külön vágányhangokat mert azok a 4mappás OR/SOUND mappájában vannak!
4 mappás OR: Aböngészőbe kell bemásolni!
https://drive.google.com/drive/folders/19ebedOMAB_VuJO3aZOZFHir2CMFnnoSN?usp=sharing
Ebben a verzióban minden szükséges adat benne van (komplex JÁRMŰPARK!) és az általam összeállított - és alkalmazott - activityk is megfelelően működnek! MINDEN szükséges adatot tartalmaz, komplex járműparkot és a KDu-hoz szükséges hangbeállításokat is!
AHHOZ, HOGY A PÁLYÁBAN LEVŐ ACTIVITYK IS HASZNÁLHATÓK LEGYENEK CÉLSZERŰ AZ ÁLTALAM ÖSSZEÁLLÍTOTT 4mappásOR-t használni!
Szerző: | Bagaméri |
Category: | Kdu |
Dátum: | 2020-06-13 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Hungary License.
Oldalak
Belépés
Jármű lista
Archívum
Zöld honlap